Při svých toulkách podzimní Šumavou s "mluvící holí" jsem nedaleko ústupové cesty, našel pečlivě uschované díly z náklaďáku Borgward. Jedná se o sdružený budík měření teploty, tlaku oleje a množství paliva. Ciferník je z bílého bakelitu, kupodivu se zachovalo i originál vypouklé sklo. Rozdělovač Bosch pro šestiválcový motor, i po tak dlouhé době v nepříznivých klimatických podmínkách jsem na místě sundal palec a rozchodil kladívko. Dále cívku Bosch a klíče z výbavy vozu.
8.květen 1945: po prašné cestě míří k Bavorské hranici Borgward 3t, poddůstojník Wehrmachtu pečlivě sleduje z místa velitele vozu šumavskou krajinu, dává rozkaz řidič k zastavení vozidla, dalekohledem pozoruje vesnici v údolí, všude vlají bílé prapory, na návsi stojí Willys , M8 a plno američanů. Vrací se k nákladáku.
"Sepp je konec,ještě podle Vorschrifftu znehodnotit vojenskou techniku, nesmí padnout do rukou nepříteli v provozuschopném stavu."
Společně vymontují rozdělovač,budík a cívku, Sepp všechno na kraji lesa zahrabává i s nářadím do vonícího jehličí.
Co kdyby to ještě bylo třeba až potáhnou spolu s američany broti bolševíkům.
Oba odcházejí pořadovým krokem vstříc americkému zajetí.
Ale kam dali ty bedny co měli na korbě?