BSA M20 byl britský protějšek BMW R12. Motocykl byl mezi vojáky velmi oblíbený a pravděpodobně i z toho důvodu se stroj udržel ve výrobě s menšími úpravami až do 50. let
Těžké setrvačníky na klice propůjčují motorku velký kroutící moment, který je za jízdy v kopcovitém terénu velmi znát a o hodně zlepšuje jízdní vlastnosti motocyklu v porovnání s jinými 500ccm SV stoji.
Charakteristický je rovněž zvuk motoru, který je shodný s většinou britských strojů té doby, je zapříčiněn otevřeným sáním karburátoru bez vzduchového filtru.
Celá konstrukce je maximálně jednoduchá a účelná. Motocykl sice moc krásy nepobral, ale o to více je spolehlivý a maximálně jednoduchý na opravy.
Tento konkrétní stroj je zrenovován do podoby z konce roku 1944 v markingu CSOB, oddílu těžkých dílen tankové brigády - vojín Křístka
BSA M20
Země původu:
Velká Británie
Rok výroby:
1938
Vyráběno v letech:
1937 - 1956
Celková produkce:
126 000 ks
Motor:
498 SV
Chlazení:
vzduchem
Výkon:
13 PS
Karburátor:
Amal
Pohon:
Řetěz
Převodovka:
4 stupnová
Řazení:
nožní
El. soustava:
Šestivoltová
Rám:
trubkový
Odpružení:
přední vidlice - paralelogram
Rozměry:
d = 2150 mm, š = 925 mm, v = 900 mm
Rozvor:
1 390 mm
Hmotnost:
195 kg
Brzdy:
mechanické bubnové
Max. rychlost:
75 mil/h
Pneumatiky:
3,5 * 19
Objem palivové nádrže:
18 l
Spotřeba paliva:
5,5l/100km
Počet míst:
2
Počet poh. kol:
1