DEN 1. - Pátek 10.05.2013
Letošní ročník pro nás začal příjezdem do Březových hor u Příbrami. Účastníci se sjižděli během celého víkendu a část z nás i navzdory pateční průtrži mračen dorazila na místo a rozbourala stany v hlavním táboře. Letos s námi za americkou stranu jel klub 17-té výsadkové divize. Hlavní kolona měla přijet až v sobotu, která slibovala lepši počasí. Otužili jsme se tedy a na morké louce vyčkali zítřka.
DEN 2. - Sobota 11.05.2013
V sobotu dorazili další členové klubu s Tatrou 57B, BMW R-12, DKW KS 200, DKW 350 NZ, BSA M20, Peugeotem 202, KdF 166 Thor či kořistním Jeepem Willys. Ihned po příjezdu se na jedné DKW 350 NZ projevila závada v motoru a smutný jezdec musel další pokračování v jízdě vzdát. Po obědě proběhla v náměstí bitva mezi RA a jednotkami WH a ihned poté se seřadila kolona k jízdě do sobotního noclehu, který nás čekal u Písku. Na cestu se k nám připojili další účastníci jízdy a majestátní kolona čítající desítky motocyklů, osobních vozů a dvě Pragy RN se vydala na cestu (celkem bylo v koloně 23 kusů techniky).
DEN 3. - Neděle 12.05.2013
V neděli jsme vstávali časně ráno. Tábořili jsme uvnitř vojenského prostoru a na celý den byla plánované vojenské cvičení za účasti americké strany. Bojové výsledky byly nakonec vyrovnané. Podařilo se nám dobýt americký tábor, a napadnout několik hlídek. Američané nakonec přepadli náš tábor během oběda a dosáhli vítězství i pro svou stranu. Povzbuzeni adrenalinem a příjezdem několika dalších kamarádů jsme nakonec po poledni sbalili tábor a vydali se do Hluboké nad Vltavou kde nás v pondělí čekala výstava. Cestou jsme se stavili ve Vodňanech na náměstí, kde se začali výhružně kupit mračna. Náš příjezd do Hluboké opět zastihla průtrž mračen a naprosto rozmáčená louka znemožnila rozbourat tábor, kde bylo určeno. Naštěstí jeden z účastníků uplatnil své známosti a kolona se přesunula k jacht klubu u rybníka Bezdrev. Zde kryti lesem, či chatkou bylo nocování mnohem příjemnější.
DEN 4. - Pondělí 13.05.2013
Ráno jsme přijeli s kolonou zpět do Hluboké nad Vltavou a pro několik škol uspořádali výstavu historické techniky. Bitva nebyla domluvená žádná a tak jsme se po obědě opět vydali na cestu. Naším cílem byla Černá v Pošumaví. Cesta v lijáku byla opět zkouškou výdrže našich motocyklistů. Cestou se jedné Praga RN uvolnil ventilátor a lopatka prosekla chladič. Tato závada bohužel znamenala konečnou a veškerý náklad se přeložil na druhou RN a na americký nákladní automobil Dodge. Po příjezdu jsme se zabydleli v hasičárně a s nadějí vyhlíželi úterý, které mělo být prvním slunečným dnem týdne.
DEN 5. - Úterý 14.05.2013
Úterý byl prvním dnem, kdy nemělo pršet od nevidím do nevidím a předpověd se ráno zdála, že se naplní. Povzbuzeni sluncem nás několik opustilo hájemství hasičárny a vydalo se na vyhrazené místo rozbít tábor. Stany rostly na loučce jak houby po dešti a během dopoledne se pláž změnila v pěkně zabydlený tábor. Odpoledne nás čekala předem domluvená vyjižďka do blízké Dolní Vltavice, kde byla domluvená jízda přivozem přes Lipno. Všichni si z této jízdy po vodě jistě odnesli pěkné zážitky a po návratu do tábora nás čekalo uvaření večeře a připravy na zítřejší bitvu.
DEN 6. - Středa 15.05.2013
Protože jsme neměli tábor nijak zajištěný proti nevítané návštěvě držely se v noci na středu hlídky. Mlhou zahalená hladina jezera Lipna byla při ranním svítání zajímavou siluetou a všudy přítomné ticho čarovalo úchtavou atmosféru. Jak se tábor probudil k životu začali jsme připravovat vše na odpolední bitvu. Těsné po obědě se setavila kolona a vyjelo se do blízké Horní Plané na propagační jízdu, kde jsme na náměstí uspořeádali menší výstavku. Po návratu náš tábor navštívilo několik školních tříd a děti se zdály nadšené z toho co viděly a měly mnoho dotazů. Před bitvou proběhla kontrola zbraní a pak již samotná bitva mezi ruskou, německou a americkou armádou. Přestřelka neměla představovat žádnou specifickou událost šlo hlavně o zaujetí přihlížejících. Po posledním výstřelu a kontrole bojiště si všechny děti odnášeli kapsy plné nábojnic s velkými usměvy na tvářích.
DEN 7. - Čtvrtek 16.05.2013
Čtvrtek byl opět den přesunu, kdy jsme se měli přesunout do cca 70 km vzdálené Horní Stropnice u Nových Hradů. Dopoledne jsme se rozloučili se stroji Tatra 57b, BMW R12, KDF 166, Peugeot 202 a DKW 350 NZ-1, jejichž posádky se museli již předčasně navrátit domů. Samotný odjezd z Černé, který byl původně plánován na dopoledne, se kvůli opravám dynama na vozu Praga RND posunul až na odpoledne. Po úspěšné opravě Pragy, naobědvání a dobalení tábora jsme za slušného počasí vyrazili na přesun směrem do novohradkých hor. Cesta probíhala bez problémů a v nevimužjaké vsi jsme měli větší zastávku s pozváním na klobásku v místní knajpě. Do Horní Stropnice jsme dorazili v podvečer, zmapovali jsme okolní terén pro stavbu tábora, postavili stany, zaklubařili a šli spát.
DEN 8. - Pátek 17.05.2013
Pátek byl odpočinkový den. Počasí bylo konečně slunečné bez deště, dopoledne jsme se věnovali vojenskému životu - údržba strojů, výzbroje, připrava jídla. Odpoledne byla vyjíždka po lesních cestách podél rakouské hranice. Jeli jsme hustými hraničními hvozdy a základy domů, boží muka a křížky nám dávali vědět, že zde do r 1945 býval život. Na závěr projíždky jsme zajeli k místnímu klášteru a kostelu s krásným výhledem na okolí.
DEN 9. - Sobota 18.05.2013
Ráno jsme se po noční bouřce a vydatném dešti probudili do hezkého dne. Dopoledne bylo ve znamení příprav na dvě bitvy, takže se připravovalo bojiště a budovaly obranná postavení. První bitva byla ve dvě hodiny proti Američanům, druhá ve čtyři proti Rusům. Protože slunné počasí během dne vysušilo všechny mokré celty a stany a na noc byly opět hlášeny deště, rozhodli se posádky Jeepu Willys a VW Brouk odjet již v sobotu, aby se nemuselo v neděli nic sušit. Jejich jinak klidná cesta domů byla poznamenána pouze drobnou nepříjemností a to že, Jeepu došel 20 km před domovem zcela benzín, ačkoliv palivoměr, který ukazuje pro Evropana v neznámých středověkých jednotkách stále ukazoval ještě cca 13l benzinu v nádrži.
DEN 10. - Neděle 19.05.2013
Neděle již byla pouze ve znamení odjezdu všech účastníků domů. Domů dojeli všechny stroje bez úhony a závady. Ačkoliv někteří účastnící letošní Ruckmarsch po návratu díky rozmarům počasí těžce odstonali, přesto se již těšíme na příští rok.