Motocykl BMW R-75 "Sahara" byl motocyklem těžké třídy německé armády, který byl vyráběn na základě požadavků armády na nový čistě vojenský motocykl. Byl to nástupce motocyklu BMW R-12 resp. BMW R-71, který byl využíván všemi složkami armády na všech frontách během druhé světové války. Osvědčil se jak v extrémních teplých, tak extrémně chladných podmínkách. Sahara se mu přezdívalo proto, protože byl prioritně určen pro DAK. Motocykl měl trubkový rám, teleskopickou přední vidlici, poháněné zadní kolo samotného motocyklu i sajdkáry, uzávěrku diferenciálu, upravené sání umístěné na nádrži, hydraulické brzdy a 16 palcová kola. Byl vyráběn v letech 1940 – 1944 v Mnichově a jeho celková produkce pro německou armádu byla cca 16500 kusů. Za motocykl bylo možné připojit muniční vozík. Koncepčně byl podobný s motocyklem Zundapp KS 750, přezdívaný taktéž "Sahara". K zjednodušení dodávky dílů a výroby měly tyto motocykly několik shodných dílů.
Více informací se dozvíte v záložce technická data a galerie.
Komentáře
Toto je varianta se vzduchovým filtrem ne na nádrži, ale pod ní, přímo na motoru. Této variantě se říká "Evropa".