VW typ 166 Schwimmwagen nebo-li KdF 166 Schwimmwagen je vojenské obojživelné vozidlo mechanicky založené na modelu Kübelwagen. Předchůdcem typu 166 byl typ 128. Ten stál na dlouhém podvozku s rozvorem 2400 mm, novejší typ 166 už na kratším podvozku s rozvorem 2000 mm. "Vodník", jak je toto vozidlo nazýváno, měl pohon všech čtyř kol a čtyřmístnou karoserii. Motor byl umístěn vzadu vč. lodního šroubu pro plavbu ve vodě. Obojživelné vozidlo typ 166 se začalo vyrábět v roce 1942. Celková produkce KdF 166 byla cca 14300 ks. Cena "vodníka" byla 4200 RM. Vůz byl pro své jízdní vlastnosti, hlavně v terénu, velmi oblíbený a používaly ho všechny německé složky během druhoválečných let.
Erwin Komenda, tvůrce návrhu, má myšlenku „plovoucího auta“ v Německu patentovánu.
Více informací se dozvíte v záložce technická data a galerie.
Komentáře
Po několika letech bojů s úřady se podařilo Týra registrovat jako malé plavidlo, byl zapsán do registru plavidel a bylo mu přiděleno plavební číslo.