Motocykl vyráběla firma Phänomen Werke Zittau v letech 1940–43 pro potřebu německého Wehrmachtu a Luftwaffe, jako motocykl lehké třídy. Firma použila motory SACHS o objemu 124 ccm, s hlavami válců z lehké slitiny, které byly odnímatelné. Rám byl trubkový s dobrou polohou těžiště. Na svou dobu byla vytvořena převratná koncepce odpružené přední a zadní vidlice na principu silentbloku. Zadní odporužení bylo velmi pohodlné a spolu se sportovními řídítky a velmi dobrým posedem umožňovalo svižnou sportovní jízdu. Na požadavek armády byly motocykly vyráběny se zvednutým výfukovým potrubím.
Více informací se dozvíte v záložce technická data a galerie.
Země původu:
Německo
Výrobce:
Rok výroby:
1941
Vyráběno v letech:
1940-1943
Motor:
vzduchem chlazený dvoutaktní motor Sachs o objemu 124 ccm
Chlazení:
vzduchem
Výkon:
4,2 PS při 4500 rpm
Pohon:
Řetěz
Převodovka:
3-rychlostní
Řazení:
nožní
El. soustava:
Šestivoltová
Rám:
ocelový trubkový
Odpružení:
odpružená přední i zadní vidlice
Rozměry:
d = 1900 mm, š = 690 mm, v = 940mm
Rozvor:
1 220 mm
Hmotnost:
83 kg
Brzdy:
mechanické bubnové
Max. rychlost:
75 km/h
Pneumatiky:
2,5-19 palcové
Objem palivové nádrže:
9 l
Spotřeba paliva:
2,2 l/100 km
Počet míst:
1-2
Počet poh. kol:
1
Komentáře
Hello i am looking for info on that engine especially picktures/dravings for this motorcycle as i have a similar engine engine in a danish wartime hamlet motorcycle, wah i escpially need is picktures from the kickstart area inside the engine as mine are missing the spring