Během druhé světové války vyráběl Stoewer terénní vozy pro německou armádu. Stoewer Kfz 1 je čtyřdveřový čtyřmístný otevřený lehký osobní terénní vůz s motorem vpředu a pohonem všech čtyř kol (4x4). Vůz má typ motoru R180W - benzínový čtyřválcový motor s obsahem 1757 ccm a výkonem 43 koní. Těchto typů bylo vyrobeno cca 800 ks. Díky natáčecí zadní nápravě má poloměr otáčení pouhých 3,5 m.
Vzhledem k tomu, že firma Stoewer nedokázala pro armádu dodávat dostatečné množství těchto vozů, tak tento vůz na stejném základu dodávala i firma BMW (typ 325) a firma Hanomag (typ 20B). Vozidla se lišila drobnostmi a pohonnou jednotkou, avšak podvozkově a celkovým pojetím byla stejná.
Země původu:
Německo
Rok výroby:
1938
Vyráběno v letech:
1936-1938
Celková produkce:
800 ks
Motor:
benzínový čtyřválcový motor o obsahu 1757 ccm
Chlazení:
vodou
Výkon:
42 HP
Karburátor:
Solex
Pohon:
Kardan
Převodovka:
pětistupňová s jednou rychlstí vzad
Řazení:
ruční
El. soustava:
Dvanáctivoltová
Rám:
páteřový
Odpružení:
dvojitá ramena, spirálové pružiny
Rozměry:
d = 3900 mm, š = 1690 mm, v = 1900 mm
Rozvor:
1 400 mm
Hmotnost:
1775 kg
Brzdy:
hydraulické
Max. rychlost:
80 km/h
Pneumatiky:
6,00-18
Objem palivové nádrže:
60 l
Spotřeba paliva:
silnice 17 l/100 km, terén 25 l/100 km
Počet míst:
4
Počet poh. kol:
4