Tatra 57 B

Tatra 57 lidově nazývaná „Hadimrška“ byla oblíbena především pro svou spolehlivost, nenáročnost obsluhy i údržby a nízké provozní náklady. Kopřivnická firma vyrobila těchto vozů mezi lety 1931 - 1948 přes 27 000 kusů a tento autombil se tak stal jedním z nejrošířenějších vozů v předválečném Československu. Tatra 57 B se začala vyrábět na podzim roku 1938 jako modernizovaná verze Tatry 57 A. Karosérie byla lehce modernizována - vůz dostal novou oblou masku, či upravenou záď s vyklápěcím víkem. Rezervní kolo bylo přesunuto dovnitř zavazadlového prostoru.

V době náběhu výroby Tatry 57 B se již Kopřivnice nacházela na území Německé říše, kam připadla po odstoupení Sudet v říjnu 1938. Vozy Tatra 57 B proto byly vyráběny s řízením vlevo.

Tatry 57 B byla vyráběna do roku 1942, kdy byla kvůli válečným potřebám zastavena. Po válce byla výroba obnovena, mezi lety 1946–1948 vzniklo asi 3500 vozů. Celkem bylo během deseti let (1938–1948) vyrobeno 6469 vozidel.

Země původu: 
ČSR
Rok výroby: 
1939
Vyráběno v letech: 
1938 - 1948
Celková produkce: 
6 469 ks
Motor: 
4 válec boxer
Chlazení: 
vzduchem
Výkon: 
22 HP
Karburátor: 
Solex 30 BFR
Pohon: 
Kardan
Převodovka: 
4 - rychlostní
Řazení: 
ruční
El. soustava: 
Šestivoltová
Rám: 
páteřový
Odpružení: 
listová pera
Rozměry: 
d = 4000 mm, š = 1550 mm, v = 1520 mm
Rozvor: 
2 550 mm
Hmotnost: 
930 kg
Brzdy: 
bubnové s lanovody
Max. rychlost: 
90 km/h
Pneumatiky: 
5,25 x 16 palců
Objem palivové nádrže: 
35 l
Spotřeba paliva: 
8-10 l/100 km
Počet míst: 
4
Počet poh. kol: 
2